Hieman olen loman tarpeessa. Väsyttää ihan älyttömästi paitsi illalla kun pitäisi mennä nukkumaan. Silloin kukun valveilla, enkä saa unen päästä kiinni vaikka kuinka laskisin lampaita. Päässä pyörii vain työasiat ja heräilen yöllä niitä miettimään. Teen pitkää työpäivää, enkä juuri mitään muuta. Tänään havaihduin tietokoneen äärellä kello 19.30. Katselin ympärille tyhjässä toimistossa ja komensin itseni sulkemaan tietokoneen. Ajattelin, että voisi tehdä jotain kivaa, mutta huomasin heti, että eihän minua huvita mikään. Minulla ei ole elämää. Minulla on vain työ. Miten säälittävää.

Muutenkaan ei mene hyvin. Kävin työterveystarkastuksessa ja sain muistutuksen katoavasta nuoruudesta. Kolesteroliarvoni oli vuodessa räjähtänyt. Se oli 227 ja se on paljon myös sillä kotimaassa käytetyllä kaavalla. Lääkäri piti pitkän puhuttelun, josta en kyllä paljon ymmärtänyt, mutta sen verran sain selvää, että olen tekemässä hidasta itsemurhaa. Tai voi se olla nopeakin, jos satun saamaan kunnon sydärin. Nyt olen käynyt sitten kahtena iltana urheilemassa ja pakko kai siitäkin ikävästä on nyt vihdoin, kaikkien näiden vetkuilemalla vietettyjen vuosien jälkeen, tehdä jonkin sortin tapa. Toivottavasti myös kananmunat, katkaravut, mustekalat, sokeri, valkoiset jauhot, liha, voi ja muut rasvaiset maitotuotteet unohtunevat pian makumuististani. Aamuksi on vekkari viritettynä. Aion nousta aikaisin ja kävellä töihin.

Muutenkin ottaa pattiin ja kaikki töissä on ihan pönttöjä ja minäitse ihan sietämätön akka. Sellainen vanha, raihnainen, masentunut ja nalkuttava kääkkä, jolla ei ole elämää. Minulla on vain tietokone ja työ. Sillä tietokoneella teen pääasiassa liikaa töitä ja joskus, kun en tee töitä niin huvittelen surffaamalla netissä. Siellä netissä luen iltapäivälehtiä ja iltapäivälehdessä näen Britney Spearsin kuvan ja katson netti-videon, jossa paparazzit ajavat takaa ambulanssia, jonka sisällä on Britney. Se on kamalin raina mitä olen nähnyt pitkiin aikoihin. Herään siihen, että minulla ei ehkä ole elämää, mutta ei myöskään Britneyn elämää. Onneksi. Tekee mieli lähteä lomalla Los Anglesiin huutamaan ihmisille, että jättäkää se tyttö rauhaan ja antakaa sen olla, älkää piinatko sitä enää! Tuon videon jälkeen minusta tulee Britney-fani. Aion fanittaa Britneyä olemalla ostamatta lehtiä, joissa julkaistaan paparazzikuvia hänestä. En myöskään aio enää surffata sivuilla, joilla mässäillään hänen ahdingollaan. Joku raja.